דף הבית » Blog » איך בוחרים חברת ניהול בחו"ל ?

איך בוחרים חברת ניהול בחו"ל ?

ניהול נכסים בחו

כיום, השקעה בנכס נדל"ן בחו"ל יכולה להיות כדאית ביותר. אנשים רבים המתגוררים בארץ, בוחרים לנצל הזדמנויות באזורים שונים בעולם ולקנות נכס שיניב עבורם תשואה. במקרה זה, התשואה היא השכירות של הנכס. כדי שכל התהליך יתנהל בצורה נכונה מומלץ לקחת חברת ניהול מקומית. החברה מעסיקה צוות שמתמחה בניהול שוטף של נכסים באזור. כך תוכלו להבטיח לעצמכם איש מקצוע שיהיה אחראי לטיפול בכל ההיבטים הדרושים לתחזוקת הנכס ולהתנהלות תקינה מול משכיר.

עבור מי מיועד שירות ניהול נכסים בחו"ל?

מרבית האנשים שרוכשים נכס להשקעה מעוניינים להמשיך לנהל את ענייניהם, בשעה שהם נהנים מתשואה קבועה. ניהול נכס נדל"ן גוזל זמן יקר, זה עבודה של ממש. משקיעים מבינים שכדי שיהיה להם כדאי להשקיע הם חייבם לקחת את בעלי המקצוע הנכונים.  הדבר הכרחי בייחוד בהשקעות בחו"ל. ישראלי שמשקיע בנכס נדל"ן בארץ זרה, לא מכיר את השפה והחוקים המקומיים והוא יכול לעשות טעויות שיעלו לו ביוקר. לכן, בוחרים בחברת ניהול מקומית שמחזיקה אנשים שזהו תפקידם. השירות מתאים גם לגופים וחברות המחזיקים נכסים במקומות שונים, וגם למקומיים המעוניינים לעבור לתקופה לאזור אחר בעולם.

חברות ניהול ביוון

טיפים לבחירת חברת ניהול.

אז החלטתם לקחת חברת ניהול בחו"ל ואתם רוצים לדעת אם היא תשרת אתכם נאמנה? ריכזנו עבורכם 5 דברים שחשוב שתדעו לפני שאתם עושים את הבחירה:

1. ותק חברת הניהול

וותק- בייחוד כשבוחרים חברה בארץ זרה, מומלץ לבחור בחברת ניהול נכסים וותיקה, כזו שנמצאת כבר שנים בשוק ומנהלת מספר רב של נכסים בהצלחה. כך תוכלו להבטיח לעצמכם גם ניסיון וגם יציבות. רוב הסיכויים שחברה וותיקה ובעלת שם לא תיסגר או תיעלם ותיתן לכם שירות מצוין כדי לשמור על שמה הטוב. 

2. המלצות וביקורות על החברה

בצעו בירור מקיף- לפני שחותמים על חוזה מול חברת ניהול נכסים בחו"ל, חשוב לעשות עבודת שטח מקיפה. לבקש המלצות מלקוחות קיימים ולהבין מהם על טיב השירות ואופן הניהול השוטף. אם אתם לא מכירים מקומיים תדעו שכיום רוב המידע נגיש וניתן לחפש ברשת פרטים על חברת הניהול דרך ביקורות שתקראו תוכלו להבין על טיב השירות ואופן הניהול השוטף.

3. בדיקה עצמית של חברת הניהול

נסו אותם- צרו קשר לבדוק האם המענה מהיר, בדקו את שיטת העבודה השוטפת. בחנו כיצד מתבצע הניהול בפועל, האם הם עובדים מול דוחות וכיצד מתועדים הדברים. כמו כן, נסו לקבל פידבק מהדיירים על אופן ההתקשרות מולם.

4. היתרים ורישיונות מקומיים

רישיון- לכל חברת ניהול יש רישיון המתאים לתחום העיסוק שלה לפי הדרישות המקומיות. חשוב לבקש רישיונות כדי לוודא שהחברה פועלת בצורה חוקית.

5. סקירת הסכם ההתקשרות מול חברת הניהול

חוזה- שימו לב לסעיפי החוזה, קראו אותו בעיון ובדקו אם הוא עונה על הצרכים האישיים שלכם. החוזה אמור לאפשר לכם שקט נפשי ולהמשיך לנהל את חייכם בידיעה שמישהו דואג לנהל עבורכם את הנכס.

אז איך באמת זה עובד?

חברת ניהול נכסים מקצועית נותנת שירות ועבורו היא גובה תשלום. התשלום נגבה מבעל הנכס המנוהל על פי הסכם שנקבע מראש. ישנם חברות המנהלות נכסים ומקבלות אחוזים מהרווח וכאלו שגובות סכום קבוע. כל הפרטים על אופן החיוב והסכום מעוגן בהסכם שנחתם מול בעל הנכס. כמו כן, ישנם עלויות נוספות. כדוגמת תיקונים, עו"ד, עומלות במידה ונדרש ועוד. בעת חתימה על החוזה, חשוב לקרוא היטב את הסעיפים השונים, לשכלל את הסכום כדי להבין את מכלול העלויות הצפויות ולבחון כדאיות. 

מה כולל השירות?

השירות משתנה מחברה לחברה, אך אלו עיקרי הדברים שמרבית חברות ניהול נכסי הנדל"ן מציעות:

  1. בדיקת הנכס ופרסומו באתרים הרלוונטיים לצורך מציאת שוכר איכותי.
  2. עריכת חוזה מסודר וחתימת השכם שכירות בליווי עו"ד.
  3. גביית תשלום עבור הנכס כפי שנקבע מול בעל הנכס לצורך מקסום ההשקעה.
  4. טיפול מול הרשויות המקומיות. כדוגמת עירייה , חברת החשמל, רשות המים ועוד.
  5. טיפול שוטף בליקויים בנכס, תיקונים שונים ותחזוקה שוטפת במהלך תקופת החוזה.
  6. שליחת עדכונים תקופתיים לבעל הנכס בגין ההתנהלות השוטפת ושמירה על קשר רציף עם השוכר.
  7. בעת סיום החוזה- פינוי מסודר של השוכר וביצוע בדיקה לגבי מצב הנכס והסדרת ההתחייבויות המלאות על פי החוזה.
  8. מציאת שוכר חלופי והמשך טיפול כנ"ל.

אז אם יש לכם הזדמנות להשקיע בנדל"ן באתונה ומצאתם נכס שיניב לכם תשואה קבועה, אתם חייבים לחפש במקביל חברת ניהול מקצועית המתמחה בניהול נכסים ביוון. כך שתוכלו להשכיר את הדירה במחיר טוב, למצוא שוכרים מקומיים ולנהל את כל העניינים הבירוקרטיים בהצלחה. חברת ניהול מקצועית תשמור על האינטרסים שלכם ותאפשר לכם להרוויח וליהנות מראש שקט. ניהול נכון ימנע מכם לבצע טעויות, ישמור על ערכו של הנכס ואפילו ישביח אותו.  

ניהול נכסים הוא מקצוע של ממש המאפשר ליהנות מראש שקט, הוא מתאים למשקיעים, אך גם למי שיש לו נכס ומעוניין לעבור לחו"ל לתקופה, לצורך טיול ארוך, עבודה ועוד. גם אם לא מדובר בתקופה ארוכה מאד, לא מומלץ להשאיר דירה ריקה ללא תחזוקה שוטפת. מעבר להפסד הכספי, יכול להיגרם נזק לדירה עצמה בזמן שלא מבקרים בה. לכן, חברת ניהול נדל"ן תסייע לכם להשכיר את הנכס ותטפל בכל מה שצריך בזמן שאתם תשהו בחו"ל. כך שלא רק שלא תפסידו גם תהיה לכם הכנסה פסיבית נאה.

Summary
איך בוחרים חברת ניהול בחו
Article Name
איך בוחרים חברת ניהול בחו"ל ?
Description
מאמר המסביר על חברות ניהול מעבר לים, וכיצד לאתר את החברה הנכונה.
Publisher Name
Greece-Nadlan.co.il
Publisher Logo