דף הבית » Blog » משכנתאות ביוון לישראלים? התשובה עלולה להפתיע אתכם

משכנתאות ביוון לישראלים? התשובה עלולה להפתיע אתכם

הבנק המרכזי של יוון

האם בנקים בארץ נותנים משכנתאות על נכסים ביוון? האמת היא שיש לנו תשובה שעשויה להפתיע אתכם. האם הבנקים ביוון נותנים משכנתאות לאזרחים זרים? גם כאן, אם אתם חושבים שלא, תדעו שהגישה הזאת השתנה. נסביר מה המצב כיום ומדוע השקעת נדל"ן ביוון עם ליווי גם במשכנתא זו דרך שיכולה להתאים גם למשקיעים ללא ניסיון (בזכות הליווי הנכון).  

התאוששות הנדל"ן ביוון, שהחלה עוד לפני הקורונה וצפויה להמשיך בשנים הבאות, מוכרת היטב בארץ. אפשר לשאול הרבה ישראלים, משקיעים ומשקי בית שכבר קנו נכסים, חלקם מכרו וחלקם ממשיכים להשכיר. למרות שאפשר לקנות נכסים גם בערים מרכזיות בסכומים שמתחילים אפילו ב-200 אלף ₪, עדיין יש כאלה שמעדיפים לקנות נכס עם משכנתא. מה עוד שחלק מהנכסים המעניינים מצריכים כיסים קצת יותר עמוקים. אם אתם רוצים לדעת על מימון השקעות ביוון ואפשרויות קבלת משכנתא, יש כמה דברים שנוכל לחדש לכם. 

האם בנקים בארץ נותנים משכנתאות על נכסים ביוון 

לפני שנדבר על משכנתא ביוון, מבנק יווני, צריך לראות האם יש פתרון כחול לבן למשקיעים שרוצים בסך הכל להשקיע בנכס לא רחוק, ביוון, אולי שעתיים טיסה מכאן. צעד מאוד טבעי לאנשים שרוצים לקנות נכס ביוון הוא לגשת לבנק שמכירים, פה בארץ. הרי אם הבנקים נותנים משכנתאות בשביל לקנות כאן בית בסכומים של מאות אלפים וגם מיליונים של שקלים, אז לא שלא יסכימו לתת כמה עשרות אלפי יורו או מאתיים אלף שקל עבור נכס מניב ביוון? אבל חשוב לדעת שהבנקים בארץ נחשבים לשמרניים. הם מעניקים משכנתאות רק לקניה של נכסים בארץ, למגורים או להשקעה. אפשר לקבל כאן משכנתאות לקנות אדמה, דירה, בית, אבל לא ביוון. למעשה יש חריג אחד שמאפשר לקבל הלוואת משכנתא מבנק ישראלי, עבור קניית נכס ביוון. למי שיש נכס בארץ, יש אפשרות למשכן את הנכס (דירה, בית, חנות, משרד) ולקבל משכנתא לכל מטרה. את המשכנתא הזאת אפשר להפנות לטובת כל מה שרוצים, כן – גם כדי לרכוש נכס ביוון. 

הבנק המרכזי ביוון

האם הבנקים ביוון נותנים משכנתאות לאזרחים זרים 

בדרך כלל, משקיעים ישראלים שרוצים נכס ביוון אינם אזרחים של יוון או של האיחוד האירופי. מי שהוציא בשנים האחרונות דרכון אירופי, יכול ללא ספק לקבל משכנתא בבנק יווני, די בקלות. אבל השאלה היא האם הבנקים ביוון מוכנים לתת משכנתאות לאזרחים זרים. ישראלים, במקרה הזה, הם זרים משום שהדרכון הישראלי, עם כל הרצון הטוב, שונה מאירופאי גם אם יוון קרובה אלינו יותר מחלק ממדינות אירופה. ובכן, בעניין זה יש לנו בשורה. 

עד לפני כמה שנים, הבנקים היוונים נקטו מדיניות מאוד שמרנית. בגלל המשבר הנדל"ני שהיה ביוון, אפילו יוונים גילו שקשה מאוד לשכנע את הבנק לתת משכנתא. אבל כידוע, המשק היווני גם עשה המון צעדים בכיוון הנכון וגם ענף הנדל"ן התייצב. התיירות פורחת והבנקים התחילו לפתוח את הברז ולהזרים כסף לשוק. אי אפשר לומר שכל הבנקים נותנים בימים אלה משכנתא לכל ישראלי שרוצה בכך, אבל חלק מהבנקים בהחלט כן. פשוט צריך לדעת למי לגשת, למי לפנות, עם מי לדבר ובקיצור, צריך קשרים. אם נדמה לכם שאין לכם את הקשרים הנכונים, אתם יכולים לשנות את זה וכך לקבל משכנתא ביוון, כחוק ובצורה מסודרת. 

השקעת נדל"ן ביוון עם ליווי גם במשכנתא 

בישראל פועלות כמה חברות שמאתרות עבור ישראלים נכסים ביוון. לא כל החברות נותנות חבילה מלאה של שירותים. למשקיע רציני כדאי לעשות שיעורי בית ולמצוא את החברה שמכירה היטב את סצנת הנדל"ן ביוון ומציעה ליווי לאורך כל הדרך. כאשר אנו אומרים ליווי מלא, הכוונה היא שגם עוזרים ללקוחות לאתר את הנכס שמתאים לגישת ההשקעות שלהם וליכולת המימון וגם מטפלים עבורם בנושאים נוספים. למשל, משא ומתן עם בעלי הנכסים וסיוע בזכות היכרות עם הבנקים ביוון, בקבלת משכנתא כמשקיעים זרים. מובן שזה לא נגמר בזה. חברת אמינה ממשיכה את הטיפול, מטפלת בעזרת עורך דין יווני בהעברת הבעלות, השבחת הנכס על ידי בעלי מקצוע יוונים וכמובן ליווי במימוש ההשקעה. המימוש יכול להיעשות במכירה מהירה לצורך השגת רווח או, מה שיותר מקובל, השכרה של הנכס המושבח כדי ליהנות מהכנסה קבועה (מה שנקרא, נכס מניב). לעוד מידע על השקעות ביוון ניתן

מחפש להשקיע בנכס באתונה או כרתים? אנו נאתר לך נכסי נדל"ן אטרקטיביים בכל טווחי המחירים וננהל לך את הנכס בשוטף